De opdracht voor het examen lag bij het stadsarchief van Amsterdam. Op maandag 6 mei begon het spannende avontuur en kregen we de briefing van het stadsarchief. Daarvoor hadden we al te horen gekregen wie onze partners voor dit project zouden zijn.
Het project was voor een speciale ruimte binnen het stadsarchief, de schatkamer. Binnen de schatkamer zijn er 12 vitrines over de geschiedenis van Amsterdam, canon events. Ik en mijn partner hadden vitrine 2, Bidden en vechten.
Doormiddel van de app moesten we de schatkamer aantrekelijker maken voor gezinnen met kinderen tussen de 10-12 jaar (groep 8).
De opdrachtgever
Het stadsarchief van Amsterdam
De doelgroep
Gezinnen en families met kinderen tussen de 10-12 jaar uit Amsterdam.
Programma's
Gemaakte onderdelen
– debriefing en plan van aanpak
– Onderzoek
– Wireframe
– Styleboard
– Design
Debriefing en plan van aanpak
Voor dit project was het ook belangrijk dat de debriefing en plan van aanpak ook in orde waren. hier onder zijn ze te zien.
Als aller eerst ben ik aan de slag gegaan met mijn onderzoek naar zowel de klant als de doelgroep. Er zijn dus 2 verschillende onderzoeken uitgevoerd.
wireframe
Ik ben eerst aan de slag gegaan om te kijken waar ik alles wilde hebben en wat voor games ik zou gaan uitwerken voor de app. Toen ik eenmaal die lijnen had ben ik aan de slag gegaan met grijswaarden om uit te zoeken welke onderdelen belangrijker waren dan anderen.
Styleboard
In mijn styleboard zijn alle elementen die gebruikt zijn in de app terug te vinden. Naast de app heb ik voor de kinderen als beloning voor het spelen van de app een kleurplaat ontworpen.
Design
Nadat ik alles duidelijk had in mijn wireframes, ben ik aan de slag gegaan met het prototype. De app is alleen geschikt voor ipad.