Hotel Magique had de vraag gesteld voor een nieuw design om de nieuwe printjes te promoten. We mochten helemaal los gaan en hoefden ons niet strak aan de huisstijl te houden. Daarnaast is ook de vraag gesteld om Instagram posts te ontwerpen om de printjes te promoten.
Ik heb de oude site er naast gelegd en gekeken naar hoe ik het design kon verbeteren/ veranderen. Ik heb gekeken naar afrondingen en de printjes zelf voor kleur inspiratie en vormen.
De opdrachtgever
Mediacollege Amsterdam en Hotel Magique
De doelgroep
Jongeren tussen de 16-24 jaar
Programma's
Gemaakte onderdelen
– Wireframe
– Styleboard
– Instagram posts
– Design
wireframe
Ik ben eerst aan de slag gegaan om te kijken waar ik alles wilde hebben en wat de volgorde zou worden. Ik wilde een pakkende binnenkomer maken en een goed mooi overzicht van alle printjes geven voor je uitkwam bij de shop.
Styleboard
Hier is te zien wat ik heb gebruikt voor mijn ontwerp. Ik heb uit de verschillende printjes kleuren gehaald. Daarnaast heb ik gekeken naar welke lettertypes het beste paste bij de printjes. Qua vormen was het ook verschillend waardoor ik gekozen heb voor ronde en rechte vormen.
Instagram posts
Voor de posts was belangrijk dat de style van het nieuwe design terug te zien was.
Design
Na lang dingen geprobeerd te hebben met het wireframe is dit het design wat ik heb ontworpen. Voor zowel mobiel als desktop.